Care este profilul cumpărătorului de imobiliare în Iași în 2015

Apartamente noi IasiDoriți să vindeți o locuință și doriți să știți cum puteți obține cel mai bun preț pe ea? Pe lângă clasicele criterii de evaluare a unei proprietati care țin de zonă, suprafața, amenajări interioare și confort, este de luat în calcul și profilul cumpărătorului de imobiliare în 2015. Portalul imobiliar imopedia.ro a efectuat o analiză privind comportamentul de consum al clientului de imobiliare în acest an.

Cumpărătorii sunt mai atenți cu banii

Dacă în boom-ul imobiliar din 2006-2007, cumpărătorii de locuințe erau dispuși să-și depășească bugetul propus pentru achiziția unei case și se supraîndatorau doar pentru a achiziționa un apartament mai mare sau mai modern, clientul anului 2015 a învățat că nu este obligat să accepte orice preț și a început să conștientizeze că banii pe care îi are îi oferă puterea să negocieze. Mai mult, consultanții în imobiliare chestionați de imopedia.ro susțin că persoanele cu bani sau cu opțiuni de finanțare își respectă cu strictețe bugetul, fără a se arunca în cheltuieli neplanificate.

Clienții nu sunt dispuși să plătească finisaje de lux

Deși finisajele unei locuințe sunt un element care atrag cumpărătorul, analiza efectuată de către portalul imobiliar amintit arată că potențialul cumpărător din 2015 nu este dispus să plătească suplimentar pentru finisaje. Cu alte cuvinte, o casă foarte frumos finisată nu își va scoate banii pe amenajările suplimentare atunci când va fi scoasă la vânzare.

Cumpărătorul din 2015 nu se mai grăbește

Spre deosebire de anii trecuți când exista o adevărată competiție pe piața de imobiliare, când prețurile urcau galopant iar cererea depășea uneori oferta, în prezent piața s-a stabilizat iar prețurile, de asemenea. Astfel, clientul din 2015 este mai informat, știe exact ce caută, studiază toate ofertele din piață înainte de a lua o decizie. Acest aspect a fost remarcat și de către consultanții imobiliari ai companiei Fidelia Casa, cea mai mare agenție imobiliară din Iași. ”În prezent nu putem vorbi despre o egalizare a ofertei cu cerearea. Clienții au la dispoziție zeci sau chiar sute de variante din care să aleagă iar uneori vizitează mai multe locuințe până se decid asupra uneia pe care să o cumpere. Avem de-a face cu clienți din ce în ce mai bine informați și asta este un lucru bun pentru că este mai greu să lucrezi cu un cumpărător nehotărât”, a precizat Tiberiu Darie, managerul departamentului Proiecte Rezidențiale Noi din cadrul agenției FideliaCasa Iași.